Budowanie zaufania i wsparcia w relacji z dziećmi i ich rodzinami mają ogromne znaczenie.

Wstęp

Celem naszego szkolenia jest zwiększenie świadomości i umiejętności nauczycieli pracujących z dziećmi migrantami. Uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z psychologicznymi i społecznymi aspektami migracji, a także z praktycznymi metodami pracy, które mogą pomóc w budowaniu zaufania i wsparcia w relacji z dziećmi oraz ich rodzinami.

Forma: szkolenie stacjonarnie
Czas: 1,5-2 godz.

Tematyka

Szkolenie składa się z wykładów, studiów przypadków oraz sesji dyskusyjnych, które umożliwią wymianę doświadczeń i najlepszych praktyk. Pragniemy, aby każdy uczestnik po zakończeniu szkolenia czuł się lepiej przygotowany do pracy z dziećmi z doświadczeniem migracji i mógł wprowadzać nabyte umiejętności w swojej codziennej praktyce.

  • Kontekst migracyjny: statystyki i dane dotyczące dzieci migrantów, wyzwania i potrzeby dzieci z doświadczeniem migracji.
  • Psychologiczne aspekty doświadczenia migracji: trauma i stres związany z migracją, tożsamość kulturowa i adaptacja, wsparcie emocjonalne i psychologiczne dla dzieci.
  • Praktyczne podejścia do pracy z dziećmi migrantami: techniki komunikacji, metody wspierające integrację i rozwój, przykłady dobrych praktyk, współpraca z rodzinami i społecznościami.
  • Narzędzia i zasoby wsparcia: organizacje i instytucje oferujące pomoc, materiały i programy edukacyjne, techniki i metody pracy.
  • Aspekty prawne.